JW BusstrafikVi tar dig dit resan finns
 

Bokningsvillkor

Vid avbokning ska det ske senast 20 dagar innan avresa annars debiteras kunden med 25% av ordinarie pris (exkl 6% moms) Detta gäller resor som är bokade med buss och chaufför för egen bokning. Gäller även paketresor. 

Vid resor såsom dagsresor t.ex. Gekås, Ullared eller teater resor där betalning sker direkt vid bokning återbetalas det inget vid avbokning. 

Vi fakturerar helst via mejl eller annan digital lösning dels för miljön. Vid fakturering via post tillkommer det en fakturavgift på 35 kr. 

Vi har även Swish där ni som kund kan känna er trygga med att ni betalar till just er bokning för vid Swishnumret står det tydligt att mottagaren är:

 JW Busstrafik.

Vid betalning av ska det alltid märkas med det unika fakturanumret ni har fått. Vid betalning av dagsresor med direktbetalning ska det märkas med ert namn, för-och efternamn samt datum och resa. T.ex. Gun Gunnarsson 20250101 Gekås. Vid frågor eller hjälp kan ni alltid kontakta Anna på administrationen så hjälper hon er. 

Betalningsvillkoren för faktura är mellan 10-30 dagar. Beroende på kunden och när resan sker. Vi tar alltid hänsyn till föreningar, kommuner och andra kunder som har egna betalningsvillkor. Vid fakturabetalning ska kunden snarast meddela uppgifter som lämpligen ska finnas med på fakturan samt om det är någon betalningsvillkor från kundens sida. Vid mesta mån fakturerar vi förskottsbetalning. 

När ni bokar eller begär en offert ska ni vara så tydliga som möjligt med er önskan på er resa. Såsom stopp, tider och dagar. När vi ger er en offert så baseras den på just er önskan därför kan det ändras i pris om det tillkommer en dag till eller för mycket ändringar i kilometer. Vill ni ha hjälp att räkna ut tid, platser m.m. hjälper vi såklart till. 

Ni som kund ska känna er trygga med att det pris vi sätter är endast för buss, chaufför och eventuella avgifter såsom trängselskatt eller utomlands skatt. Aldrig tillkommer det något annat än det som ni offererats. 

Vi ser till att sköta våra bussar enligt lagens krav och miljökrav som finns. Därför är vi noga med att resenärer sköter sig med säkerhets anvisningar samt att resenärerna inte medvetet tar sönder eller orsakar skada på buss. Om så är fallet så kommer den som beställde resan bli debiterad för skadan som orsakats. Det är alltid den beställande kunden som har ansvaret för resenärerna i bussen under färd. Chauffören kommer självklart se till att bälten ska vara på, att man sitter ner i bussen på sin plats och inte orsakar oro i bussen. Men chauffören bär inte huvudansvaret för resenärerna när det gäller att se till att det sköts under färd. Vi vill att er resa ska vara trygg och rolig därför tror vi på visad hänsyn och förståelse. 

Det händer att saker glöms bort i buss men vi ber alltid kunden att titta efter en extra gång så att det inte glöms bort något. Om det ändå sker är det möjligt att vi kan skicka saken men då får kunden stå för fraktkostnaden. Vad fraktkostnaden blir är olika beroende på saken. Men vänligen kolla alltid en extra gång i bussen så ni får med er allt som är ert.